Fortsättning på sommaren 2012.

Del 1 ligger nedanför detta inlägg som är del 2 i serien om sommaren 2012. Ni får scrolla lite.
 
 
Den här gullisen ska inte in i ett asbesthus och utföra saneringsarbete som man lätt kan tro utan han är allergisk mot myggor och knott och olika svenska insekter för han kommer från Island och där har de inte samma insekter som i Sverige. Han är en invandrare. 
 
 
Den här bilden tycker jag representerar sommaren 2012 väldigt bra. 
 
 
Sånt här var det betydligt mindre av men det hände! Här har vi beviset. EN dag gick det att ligga vid havet och späka. Systers fötter och mina fötter på en ö i Göteborgs skärgård.
 
 
Jag plockade mycket svamp. Jättemycket svamp. Synd att det är så satans tråkigt att rensa. Jag gillar att plocka (är nämligen väldigt bra på att leta) och jag älskar att äta men renset alltså...
 
 
Fler saker jag älskar. Kräfti kräfti! 
 
 
Solnedgång på jobbet. 
 
 
Jag åkte bil till Skåne, längst längst ner, till Sandra och Hannes. Vi rensade ogräs på dagarna och eldade på nätterna. 
 
 
Det var en cirkus i stan under sommaren 2012 och de hade slagit läger helt nära där jag bodde då. Jag hängde ganska mycket med djuren. Jag och en massa dagisbarn på utflykt. Tilläggas bör att jag INTE tycker det är okej med djur på cirkus. Möjligen hundar och kanske även hästar. Men inte mer än så. Inte kameler och elefanter.
 
 
Sen tog sommaren slut. Hanna, Bosse och jag åkte till Brobacka ochmedan Hanna tömde dasset gick Bosse och jag ut i skogen för att leta svamp och vilda djur. Bosse somnade direkt men jag såg en jättestor skalbagge och flera svampar. Sen blev det höst. 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0