En grej jag gillar.

Det är min tvättstuga. Den är ganska sliten och lite smutsig tyvärr men det är lätt att få tider och det finns två maskiner som inte går att boka så man kan paniktvätta ifall man behöver. Men det bästa av allt: Manglarna.

Detta är stenmangeln. Jag har inte provat den. Den verkar lite farlig. Men visst är den flott!



Om man ska använda denna relik är det viktigt att läsa instruktionerna först.



Den elektriska mangeln med gaspedal. Den gillar jag. Den blir supervarm. Väldigt effektiv. Som ett jättestrykjärn ungefär. Känns även lite kul att få gasa samtidigt som man plattar.



Wascator. En riktig klassiker i sammanhanget.



Även här finns det bra instruktioner för ett gott resultat.



En relativt ny maskin, för den lite bredare tvätten. Notera nödstoppen till höger om platt-rullen.




Till sist: Miele-mangeln. Troligen en 90-talare. Har faktiskt aldrig provat denna. Känns en smula ostabil.




Kommentarer
Postat av: Frida

En helt ny värld har öppnat sig för mig! Jag visste ju sedan innan att du var en tant Lina, men detta...detta är tanteri på hög nivå! Me like!
Puss

2013-04-16 @ 21:58:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0